Pracovná ponuka: Komunitná koordinátorka UPre ženy

Chceš, aby tvoja práca mala zmysel? Pridaj sa k tímu Karpatskej nadácie a staň sa súčasťou programu UPre ženy, ktorý prináša nové príležitosti rómskym ženám zo segregovaných komunít a pomáha im získať sebavedomie a odvahu.

Hľadáme komunitnú koordinátorku, ktorá bude stáť pri ženách na ich ceste k vzdelaniu a lepšiemu životu. 

O programe UPre ženy

UPre ženy je výnimočný vzdelávací a podporný program, ktorý pomáha rómskym ženám získať sebavedomie, pracovné zručnosti a stabilný príjem. Bojujeme proti dlhodobej chudobe a diskriminácii – s rešpektom, trpezlivosťou a vierou v potenciál každej ženy.

UPre ženy prejdú intenzívnym vzdelávaním, naučia sa nové veci, posilnia svoju sebadôveru a pripravia sa na vstup na pracovný trh. Súčasťou programu je aj spolupráca s ich rodinami a zamestnávateľmi v regióne, aby ich cesta viedla k udržateľnej zmene.

Čo bude tvojou úlohou?

Budeš pôsobiť priamo v teréne na Luníku IX v Košiciach. Tvojou zodpovednosťou bude koordinácia aktivít zameraných na posilňovanie žien v spolupráci s peer asistentkou a programovými manažérkami. Hlavná pracovná náplň:

  • Spolupodieľanie sa na nábore účastníčok do programu.
  • Návštevy v domácom prostredí, pravidelný osobný kontakt.
  • Vedieť (pomôcť) identifikovať potreby a zdroje zapojených žien, ich silné a slabé stránky, ich sny a ciele.
  • Spolupráca na koordinácii vzdelávacích aktivít a zabezpečovanie účasti. Účasť na všetkých vzdelávacích moduloch a v ich nadväznosti rozvíjanie osobnostných a pracovných zručností zapojených žien.
  • Sprevádzanie účastníčok na vzdelávacie a zážitkové aktivity mimo komunity.
  • Individuálne poradenstvo pri hľadaní práce alebo zapájaní sa do vzdelávacích aktivít.
  • Pomoc s prípravou životopisov.
  • Príprava a sprevádzanie na pohovory a do nového zamestnania.
  • Poskytovať podporu a motiváciu ženám na tejto ceste.
  • Posilňovanie ich sebadôvery a budovanie pocitu vlastnej hodnoty.
  • Spolupráca s rodinami a komunitou na odstránení bariér súvisiacich s účasťou v programe a so zamestnanosťou.
  • Pomoc s organizáciou podujatí v lokalite i mimo nej (náborové aktivity, stretnutia rodín, a pod.).

Aké sú naše požiadavky?

1. Vzdelanie, skúsenosti a zručnosti
  • VŠ vzdelanie 1. stupňa v oblasti sociálnej práce, andragogiky, psychológie, pedagogiky, sociálnej antropológie alebo príbuzných odborov.
  •  Min. 2-ročná skúsenosť na komunitných alebo vzdelávacích programoch alebo programoch/aktivitách s cieľom posilňovania rodovej rovnosti a inklúzie Rómov.
  • Skúsenosti s cieľovou skupinou: marginalizované rómske komunity, ženy.
  • Skúsenosti so vzdelávaním dospelých výhodou.
  • Samostatnosť, zodpovednosť, výborné organizačné schopnosti.
  • Schopnosť pracovať efektívne v tíme aj samostatne.
  • Silné komunikačné zručnosti – schopnosť počúvať a klásť otázky.
2. Osobnostné predpoklady
  • Rešpektujúci nesúdiaci prístup.
  • Vedieť sa naladiť na potreby iných.
  • Schopnosť modelovať správanie, byť vzorom vhodnej komunikácie a riešenia konfliktov.
  • Autenticita ako schopnosť podeliť sa o vlastné skúsenosti a použiť ich na podporu iných.
  • Odvaha, odolnosť a samostatnosť.

Čo ponúkame?

  • Zmysluplnú prácu, ktorá mení životy žien a ich rodín a podnecuje osobnostný aj profesionálny rast.
  • Flexibilný pracovný čas a možnosť práce z domu.
  • Extra dni dovolenky.
  • Profesionálne, rešpektujúce pracovné prostredie, kde sa ľudskosť spája s vysokou kvalitou práce.
  • Možnosť participovať na tvorbe a zlepšovaní inovatívneho programu posilňovania. a inklúzie rómskych žien.
  • Podporu odborného rastu a ďalšieho vzdelávania.
  • Pracovný laptop a telefón.
  • Spoluprácu s prestížnymi partnermi a zamestnávateľmi v regióne.
  • Pravidelné tímové stretnutia a zaujímavé teambuildingy.

Odmena:

700 eur v hrubom pri 0,5 úväzku

Pošli nám:

• Svoj životopis.
• Motivačný list (max. 1 A4 strana).

📩 Všetko pošli najneskôr do  november 2025  na adresu  antonia.smetankova@karpatskanadacia.sk do 12. 10. 2025. Pohovory sa uskutočnia od 15. do 22. 10. 2025.

Termín nástupu:

November 2025