Na konferencii vystúpia

Filomena Pereira
Riaditeľka odboru špeciálneho vzdelávania, Generálne riaditeľstvo Ministerstva školstva, Portugalsko
Filomena je skúsená odborníčka v oblasti inkluzívneho vzdelávania. V súčasnosti pôsobí ako riaditeľka Odboru špeciálnych vzdelávacích potrieb a inkluzívneho vzdelávania na ministerstve školstva. Má bohaté pedagogické skúsenosti a je uznávaná pre svoju spoluprácu s inštitúciami pri navrhovaní a implementácii špecializovaných kurzov pre vzdelávanie učiteľov. Poskytuje konzultácie pre UNICEF a Svetovú banku v oblasti inkluzívneho vzdelávania. Zastupuje ministerstvo školstva v rôznych pracovných skupinách EÚ a je členkou Rady zástupcov Európskej agentúry pre špeciálne potreby a inkluzívne vzdelávanie.

Hester Hulpia
Centrum pre inovácie v prvých rokoch, Belgicko
Hester, vedúca výskumníčka v Centre pre inovácie v ranom detstve VBJK, sa špecializuje na kvalitu výchovy a starostlivosti o deti v ranom detstve (VSRD). Podieľala sa na vývoji pedagogického rámca a základného hodnotenia kvality VSRD pre vekovú skupinu 0-3 roky vo Flámsku. Na medzinárodnej úrovni sa zúčastnila na štúdii skúmajúcej kvalitu VSRD v Gruzínsku a účinnosť využívania VSRD pri predchádzaní predčasnému ukončeniu školskej dochádzky. Jej odborné znalosti siahajú aj do integrovaných služieb v ranom detstve (publikácia „Huizen van het Kind“, medzinárodný projekt INTESYS). Je uznávaná ako jedna z 10 najpublikovanejších vedcov o modeloch vedenia vo vzdelávacom výskume.

Judith Hollenweger Haskell
Univerzita v Zürichu, Švajčiarsko
Judith vyštudovala pedagogiku a psychológiu. Je profesorskou pre diverzitu a vzdelávanie na Univerzite pre vzdelávanie učiteľov v Zürichu. Pôsobí vo Švajčiarsku, no venuje sa aj medzinárodným otázkam týkajúcim sa diverzity vo vzdelávacích systémoch. Je predsedníčkou uznávacej komisie EDK pre pedagogicko-terapeutické učiteľské povolania a je členkou WHO Functioning and Disability Reference Group pre ďalší rozvoj Medzinárodnej klasifikácie funkčnosti, zdravotného znevýhodnenia a zdravia (ICF). Je expertkou pre rôzne medzinárodné organizácie vrátane UNICEF, WHO, Európskej agentúry pre špeciálne potreby a inkluzívne vzdelávanie, Rady Európy, Svetovej banky.

Mary Kyriazopolou
Európska agentúra pre rozvoj špeciálneho a inkluzívneho vzdelávania, Grécko
Mary sa aktívne zapája do sociálnej politiky a výskumu v oblasti vzdelávania, odbornej prípravy a sociálno-ekonomickej inklúzie ľudí so špeciálnymi vzdelávacími potrebami a/alebo postihnutím a iných zraniteľných skupín. Od roku 1999 pôsobí ako projektová manažérka Európskej agentúry pre špeciálne a inkluzívne vzdelávanie. Pracovala ako expertka na sociálno-ekonomickú inklúziu ľudí so zdravotným znevýhodnením pre expertnú skupinu Európskej komisie pre Akčný program spoločenstva pre rovnosť príležitostí ľudí so zdravotným postihnutím v Európe (1987 – 1998).

Jana Bavoľárová
Riaditeľka ZŠ s MŠ M. R. Štefánika, Budimír, Slovensko
Jana riaditeľkou Základnej školy s materskou školou M. R. Štefánika v Budimíre, kde vedie fantastický tím ľudí.
Jednou z priorít jej tímu sú inkluzívne stratégie, ktoré sa snažia integrovať do vzdelávacieho procesu, ale predovšetkým sa ich snažia žiť v každodennom živote. Kvalitné medziľudské vzťahy, dôvera a komunita sú ich kľúčové hodnoty.

Monika Fričová
Platforma rodín so zdravotným znevýhodnením, Slovensko
Monika je jednou zo zakladajúcich členiek Platformy rodín. V komunite ľudí so zdravotným znevýhodnením sa pohybuje už od roku 1994. Od roku 2021 vedie Platformu rodín, presadzuje práva detí so zdravotným znevýhodnením v oblasti včasnej intervencie a je laickou poradkyňou.

Ivelina Borisova
Regionálna poradkyňa pre vzdelávanie v ranom detstve, UNICEF ECARO
Ivelina je poradkyňou UNICEF pre rozvoj raného detstva (ECD) pre región Európy a Strednej Ázie. Je zodpovedná za oblasť vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve (VSRD), za rozvoj globálnej stratégie, advokácie a budovanie partnerstiev v oblasti VSRD s cieľom dosiahnuť spravodlivý prístup ku kvalitnému predprimárnemu vzdelávaniu do roku 2030. Je držiteľkou doktorátu z Ľudského rozvoja a vzdelávania na Harvardskej univerzite.

Maida Pasic
Regionálna poradkyňa pre výchovu, UNICEF pre Európu a strednú Áziu, Švajčiarsko

Regina De Dominicis
Regionálna riaditeľka, UNICEF ECARO

Kálmán Petőcz
Generálny riaditeľ sekcie národnostného a inkluzívneho vzdelávania, Slovensko

Bjorn Martens
Mesto Gent – oddelenie starostlivosti o deti, Belgicko

Paula Santos
Katedra pedagogiky a psychológie, Univerzita v Aveiro, Portugalsko

Vladimír Šucha
Vedúci zastúpenia Európskej komisie v SR, Slovensko

Ivan Pavlov
Riaditeľ, Národný inštitút vzdelávania a mládeže (NIVAM)

Michaela Bauer
Emergency coordinator, UNICEF Slovakia RRO

Katerina Mavrou
Docentka, Inkluzívne vzdelávanie a podporné technológie, Európska univerzita na Cypre

Simona Šimková
Riaditeľka, Centra včasnej intervencie, Košice, Slovensko

Maria Yankova
Špecialistka na vzdelávanie, UNICEF Bulharsko

Eva Pupíková
Učiteľka profesijného rozvoja pre predprimárne vzdelávanie, NIVAM, SR

Martina Běťáková
Zástupkyňa štátneho tajomníka Ministerstva školstva, mládeže a telovýchovy ČR

Matej Sapák
Zástupca zodpovedný za Ukrajinu, Ministerstvo školstva, Slovensko

Stanislav Daniel
Porticus, Slovensko

Maria Bezáková
Riaditeľka Základnej školy Škultétyho, Topoľčany

Ján Hero
Sekcia národnostného a inkluzívneho vzdelávania, SR

Svetlana Síthová
Riaditeľka odboru podpory formálneho vzdelávania (NIVAM)

Katarína Vančíková
Pedagogická fakulta, Univerzita Mateja Bela
