Hento Toto – značka, ktorá obstojí na trhu

Hento Toto je značka za ktorou stojí občianske združenie Bol raz jeden človek, ktoré sa už viac ako 10 rokov venuje vzdelávaniu a rozvoju kresliarskych a grafických zručností kreatívnych ľudí s mentálnym postihnutím a prezentovaniu ich umenia verejnosti. 

V spolupráci s profesionálnymi kreatívcami títo ľudia nielenže vytvárajú rôzne dizajnovo aj účelovo zaujímavé produkty (brošne, odznaky, nálepky, tričká a iné), ale zároveň sa osobnostne a umelecky rozvíjajú a ako právoplatný členovia pracovného tímu sú zapojení do celého výrobno-predajného procesu. Za túto činnosť a inovatívny prístup k riešeniu problematiky získali rôzne ceny doma i zahraničí.

Výskumy potvrdzujú, že ľudia s mentálnym postihnutím sú jednou zo skupín obyvateľstva s najnižšou kvalitou života. Kvalita ich života a napĺňanie akýchkoľvek práv, vrátane práva pracovať, sa odvíja od vyspelosti spoločnosti, v ktorej žijú. Cieľom občianskeho združenia je preto aj búrať zaužívané predstavy verejnosti o tvorbe ľudí s mentálnym postihnutím a o limitoch a kvalite ich práce. Svoje produkty už ponúkali a predávali na rôznych dizajnérskych trhoch a v predajniach (Urban Market, Dobrý trh, Trnavský rínek, Kompot, Ex Libris, Artforum), spočiaktu bez označenia „vyrobené ľuďmi s postihnutím“. Dôvodom bolo zistiť reakcie ľudí a tiež zistiť či ich produkty zaujmú nie preto, že ich vytvoril človek s postihnutím, ale preto, že sú kvalitné a nápadité.

Dlhodobým cieľom je vytvoriť z Hento Toto inovatívny, finančne sebestačný a dlhodobo udržateľný model pracovnej integrácie, ktorý by sa stal inšpiráciou aj pre iné organizácie pracujúce s ľuďmi s mentálnym postihnutím. Vďaka záujmu a podpore verejnosti v súčasnosti plynule prechádzajú do obchodno-marketingovej fázy a rozširujú predaj do ďalších predajní v Bratislave a na Slovensku, čím zvyšujú povedomie o značke. Podporujeme ich aj my – organizácia so svojím projektom Hento Toto je podporená už druhý krát v rámci programu Active Citizens Fund.